Spørsmål og svar

Har du spørsmål? For at du enklere skal få svar på dine spørsmål, har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

  • Når får jeg ordrebekreftelse?

Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter din bekreftelse på kjøp i kassen.

  • Kan dere sende varene i oppkrav?

Nei, dessverre. Vi sender kun ut varen etter at ordren er forskuddsbetalt.

  • Hvor lang tid tar det før jeg mottar varen jeg har kjøpt?

Etter at betalingen er registrert hos oss vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 1-5 virkedager fra vi har registrert betalingen.

  • Jeg har fått ny adresse, hva gjør jeg?

Logg inn med ditt brukernavn og passord. Gå deretter inn på "Min side" og velg ”Mine adresser”. Legg til den nye adressen og fjern deretter den gamle adressen. Du kan registrere flere adresser, og du velger mottakeradresse når du går til kassen.

  • Jeg ønsker å motta nyhetsbrev fra dere, eller jeg ønsker å melde meg av nyhetsbrevet. Hvordan gjør jeg dette?

Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å registrere deg som en ny bruker og krysse av underveis i registreringen at du ønsker å motta nyhetsbrev. Hvis du allerede er kunde hos oss og ønsker å melde deg på eller av kan du gjøre dette via "Min profil" på "Min side". Sett kryss for nyhetsbrev dersom du ønsker å motta, eller fjern krysset dersom du ikke ønsker å motta nyhetsmail. Husk å klikke på "lagre endringer" etterpå.

Hvis du ikke ønsker å registrere deg kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt forsiden under fanen "Nyhetsbrev" på høyre side. Du kan også melde deg av nyhetsbrevet ved å klikke linken som kommer i bunnen av hvert nyhetsbrev

  • Er det mulig å hente varene selv?

Det er pr. i dag dessverre ikke mulig å hente varene direkte hos oss.

  • Jeg får ikke logget inn, hva kan være galt?

En årsak kan være at du har endret eller mistet passordet ditt. Hvis du trenger å få tilbakestilt passordet kan du følge linken "Glemt passordet" i påloggingsvinduet. Skriv inn e-postadressen din og klikk "tilbakestill passord". Da vil du motta en e-post med link for tilbakestilling av passord. NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv, ellers vil du ikke kunne motta link for tilbakestilling av passord.

  • Kan jeg endre passordet mitt?

Ja, logg på med ditt brukernavn og passord. Gå deretter inn på "Min side", og velg "Min profil". Skriv inn ditt gamle passord for å bekrefte, og skriv nytt passord i de to andre feltene. Klikk deretter på knappen "endre passord".

  • Det er feil på varen jeg har mottatt. Hva gjør jeg?

Dersom det er feil på en vare tilsendt fra oss, ber vi deg registrere en reklamasjonssak. Send oss en e-post hvor du beskriver feilen og eventuelt sender med bilde og ordrenummer.

  • Jeg fikk ikke alle varene jeg betalt for, hva gjør jeg?

For å gi beskjed til oss om at en vare mangler kan du sende oss en epost på post@sovgodt.no

  • Jeg ønsker å angre på kjøpet av en mottatt vare, får jeg dekket fraktutgiftene for varen jeg returnerer?

Ja, vi betaler returen! Vi betaler tilbake prisen du har betalt for varen, såfremt varen leveres tilbake innen angrefristen som er 14 dager etter mottatt vare. Produktene skal komme tilbake i ubrukt tilstand og med original emballasje. 

  • Er prisene inkludert moms (MVA)?

Alle prisene er inkludert MVA. Vi holder til i Norge og det påløper derfor ingen toll eller avgifter når du kjøper varer fra oss.

  • Sender dere pakker til Svalbard eller utlandet?

Vi sender til Svalbard, men ikke til utlandet.

  • Hva skjer om jeg lar være å hente pakken min?

Ettersom pakken din er forskuddsbetalt, vil det være dumt å ikke hente pakken, men skulle det likevel være tilfellet vil pakken bli sendt i retur til oss.

I slike tilfeller vil vi trekke kr 200,- fra gjeldende faktura samt returporto etter Postens satser. Du vil heller ikke få tilbake penger for den opprinnelige frakten. Evt. rest vil bli kreditert. Ønsker du varene må dette bestilles på nytt.

Hvis du mener Posten er ansvarlig for returen ber vi deg ta dette opp med dem. Tar Posten på seg ansvar for returen og utgifter for frakt, vil vi kunne sende varene på nytt uten utgifter for deg.

  • Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på mail. Hva har skjedd?

Det hender dessverre av og til at mail fra oss stoppes i spamfilter. Det er helt umulig for oss å forsikre oss mot at dette skjer, og vi får heller ingen tilbakemelding når mailen stoppes. Derfor har du alle fakturaer tilgjengelig via ”Mine ordre”. på "Min side" slik at du skal kunne ha full kontroll.

  • Hvor finner jeg rabattkoder for Sovgodt.no?

Av og til kjører Sovgodt kampanjer med rabattkoder. De publiseres via facebook, instagram og vår blogg.

Fremdeles noe som er uklart? Kontakt oss!